11 sfaturi și sugestii pentru a privi cu alți ochi criza

Home/Articole blog/11 sfaturi și sugestii pentru a privi cu alți ochi criza

Atunci când Shakespeare se afla în carantină din cauza ciumei care decima Londra, s-a folosit de această pauză că să scrie Regele Lear, Macbeth și Antoniu și Cleopatra, scrie publicația The Spectator. Sir Isaac Newton a fost trimis în izolare de Univeristatea Cambridge și acolo a făcut unele dintre cele mai mari descoperiri ale sale, printre care și legea gravitației. Se vorbește că și George R.R. Martin s-a folosit de timpul petrecut în autoizolarea indusă de coronavirus ca să-și termine cel de-al șaselea roman. Timpul petrecut în „distanțare socială” poate crea capodopere. Mai sunt și alte exemple de luat în seamă, dar ne oprim aici.

Știm, nu are legătură cu antreprenoriatul sau managerierea unei firme, însă putem să ne inspirăm din aceste experiențe ale unor oameni importanți și cu impact în istoria noastră, pentru a privi prezenta criză și #StatulAcasă cu alți ochi, ca pe o oportunitate. Această oportunitate poate conduce la succesul firmei tale!

Doar dacă privim detașați de situația în sine, putem gestiona situația în mod corespunzător și astfel putem zări oportunitățile. În acest sens, îți oferim 11 sfaturi și sugestii pentru a privi cu alți ochi criza.

 

11 sfaturi și sugestii pentru a privi cu alți ochi criza:

1.  Detașează-te pentru un moment și analizează la rece situația. Chiar dacă factorul emoțional primează, încearcă să estimezi, cu luciditate, impactul pe care Covid-19 îl are asupra domeniului în care activezi. Nu uita că orice criză aduce la pachet și oportunități la care nu te-ai fi gândit fără să fi pus la încercare.
În vremuri perturbatoare, e nevoie să fii un lider pe măsură sau să înveți repede să devii. Pornește de la premisa că această criză e o oportunitate valoroasă de învățare – de creștere personală, dar și a companiei. Cu siguranță poți găsi cel puțin o soluție.

2.  Ai în vedere ce domenii nu sunt afectate de această situație și cum poți aplica ceea ce fac ele în afacerea ta. Domeniile vizate ca fiind în avantaj sunt shopping on-line, educația online, investițiile în sănătate publică, asigurările de sănătate etc.

3.  Răspunde-ți la câteva întrebări care să te ajute să îți pui gândurile în ordine și să iei decizii cât mai raționale:

  • Care sunt provocările pe care ți le lansează această epidemie?

  • Care este cel mai bun și cel mai negativ scenariu?

  • Care sunt soluțiile pe care le întrezărești acum și care ar putea să propulseze afacerea la un nivel superior?

4.   În funcție de dimensiunea afacerii, înființează o celulă de criză care să fie responsabilă de gestionarea situației. Factorul emoțional este foarte puternic în această perioadă, de aceea îți recomandăm să ții cont de el, dar să nu acționezi sub impulsul temerilor care vin din toate părțile. Ai nevoie de suport extern.
Gândește-te chiar și la ce poate fi mai rău și fă un plan de contingență (succesiuni, disponibilizări, reconversii de personal, reorganizări etc). Ia în calcul varianta de pregăti angajați să ia decizii. Implicarea și pregătirea lor pentru a putea prelua inițiativa în situații neanticipate poate fi de un real folos.

5.   Selectează cu atenție informațiile din surse oficiale și multiple. Ține cont că avem de-a face cu un război informațional în primul rând. Capacitatea de a discerne între fake news și good news este esențială. Nu presupune că informațiile creează informații. Și angajații tăi sunt la fel de conectați și pot apărea confuzii.
De aceea, creează periodic un rezumat la informațiile relevante pentru domeniul tău și dezbate-le cu clienții/colaboratorii/consultanții.

6.   Consultă experți și prognoze din surse diferite, mai ales atunci când e vorba despre specialiști în economie, finanțe. Fiecare criză este unică și cere o abordare specifică. Gândește-te că la următoarea vei avea deja tot mecanismul pregătit.

7.   Actualizează informația zilnic și chiar de mai multe ori pe zi. Ceea ce e valabil azi, mâine poate să nu mai aibă nicio acoperire. Reevaluează periodic informațiile și contextul. Pregătește-te să contrazici seara ceea ce ai stabilit de dimineață.

8.  Gestionează provocările dinamice și imprevizibile cu reziliență – capacitatea de a supraviețui și a prospera în cele mai imprevizibile, schimbătoare și nefavorabile condiții.

9.   În cazul blocajelor care apar în lanțul de aprovizionare, creează surse alternative, pune în aplicare soluții provizorii și comunică planurile tuturor părților implicate. Urmărește prognozarea afacerilor pentru a gestiona fluctuații imprevizibile.
Pune în aplicare cicluri de raportare rapidă, astfel încât să înțelegi cum este afectată afacerea ta, unde este necesară atenuarea și cât de repede se recuperează operațiunile. Ulterior, piețele vor evalua care companii au gestionat provocarea în modul cel mai eficient.

10.  Evită gestionarea crizei într-o manieră unidimensională – ca fiind exclusiv o problemă financiară sau logistică. Identifică elementul unic care te caracterizează în gestionarea crizei.

11.   Dacă până acum ai privit business-ul ca pe un sistem de la care să primești optimizare și eficiență maximă, gândește-te la posibilitatea de a-l reorienta sau reconstrui pentru evoluție și transformare. Astfel de businessuri, orientate spre evoluție, pot înflori exact în vremuri de criză.

Sperăm că cele 11 sfaturi și sugestii pentru a privi cu alți ochi criza te-au inspirat și că ți-am schimbat percepția despre criza de Coronavirus, ba chiar sperăm ți-am dat un impuls pentru a face un research cu privire la oportunitățile de care poți profita sau pe care ți le poți crea de unul singur.

 

Sursă: https://www.iqads.ro/articol/49871/ghid-de-criza-comunicarea-in-vreme-de-coronavirus

Leave a Comment

SIGN IN

Forgot Password