CONFERINȚA NAȚIONALĂ ONLINE
Protecția Datelor cu Caracter Personal în domeniul HoReCa
Data: 03 august 2020 – interval orar 09:30-14:30
Desfășurare: ONLINE ( 3-4 ore conferință / 1-2 ore sesiune Q&A )
Investiția ta: 500 LEI 250 LEI – ! REDUCERE CONSIDERABILĂ !
Înscriere: Descarcă AICI FORMULARUL DE ÎNSCRIERE, iar apoi transmite-l la adresa de mail office@inovexpertedu.ro
Alertă maximă!Activitățile unităților de tip Horeca sunt amenințate cu amenzi de 4% din cifra de afaceri sau 20 milioane de euro pentru nerespectarea GDPR!
Ce trebuie să știi despre protecția datelor cu caracter personal, în calitate de unitate de alimentație publică, sau unitate de cazare?
Privit din punctul de vedere al unui restaurant, bar, cafenele, hotel, pensiune, regulamentul poate ridica niște semne de întrebare, deoarece unele aspecte sunt interpretabile. Însă cu niscaiva răbdare și puțin efort organizatoric, implementarea acestuia n-ar trebui să pună probleme.
În primul rând, e important de menționat că regulamentul definește prelucrarea ca „orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal […] cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate” (art. 2, alin. 1).
Ca urmare a noilor hotărâri, o acțiune atât de simplă și uzuală ca preluarea unei rezervări pe un post-it sau într-un carnet va trebui să se supună GDPR-ului.
Anul acesta tematica inspecțiilor este alta – protecția datelor cu caracter personal. Autoritatea acreditată de control este ANSPDCP! Din păcate cu amenzi și mai mari decât ale FISCULUI!
Evitați :
conflictele și reclamațiile clienților nemulțumiți
amenzile ANSPDCP
blocarea activităților în plin sezon, motiv de pierderi financiare consistente
Iar astfel reușiți să :
economisiți timp pentru cunoașterea și înțelegerea măsurilor obligatorii pe care trebuie să le implementați
știți în orice moment ce prevede legea special pentru unitățile HORECA
economisiți bani!
Operatorul de date (unitatea de alimentație publică, sau de cazare) va trebui să se asigure că toate datele personale stocate în acest mod:
sunt prelucrate cu respectarea legii
sunt organizate (pentru a fi ușor accesibile la cerința persoanelor vizate sau a ANSPDCP-ului în momentul în care vin în control),
sunt protejate (împotriva breșelor de securitate)
pot fi șterse după încheierea contractului (efectuarea rezervării sau anularea acesteia), etc.
Operatorii de date pot prelucra date cu caracter personal în temeiul articolului 6, alineatul 1, litera a:
„persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice”
Sau la litera b, dacă rezervarea este considerată contract:
„prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract”
Sau la litera f dacă:
„prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime urmărite de operator sau de o parte terță”
Al doilea caz e destul de clar: pentru a putea face o rezervare, e nevoie cel puțin de un nume și un număr de telefon. Temeiul e solid. Dacă o companie alege să-și bazeze procesul de prelucrare a datelor pe prima sau cea de-a treia literă, definite mai vag, noi o sfătuim să se pregătească să argumenteze în mod ireproșabil că interesele sale sunt legitime și că nu există dubii privind consimțământul persoanei vizate.
REGISTRUL REZERVĂRILOR – Ordinul nr. 966/1809/105/2020 pentru aprobarea Normei privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităților de alimentație publică
Ce este important de făcut pentru început?
Un prim pas pe care îl recomandăm unităților care pornesc pe drumul punerii în acord cu regulamentul GDPR, pentru a respecta legea, este să desemneze un Responsabil cu Protecția Datelor cu Caracter Personal, care să participe la conferință. Mai departe Responsabilul va ști de unul singur cum să procedeze și ce decizii să ia în acest sens, pentru ca localul dumneavoastră să fie protejat de sancțiuni pentru nerespectarea GDPR.
La această conferință poate participa orice angajat cu sau fără studii superioare, precum șeful de sală, recepționerul sau orice altă persoană care, după finalizarea acestei conferințe, se va putea ocupa de tot ceea ce este necesar să îndeplinească unitatea pentru a nu lua amenzi (întocmire documente și proceduri, stabilire flux, instruirea colegilor, anonimizarea datelor cu caracter personal colectate de la clienți, etc.)
Pe scurt, ca să respecți GDPR-ul ca local, trebuie să:
Revizuiești felul în care colectezi și/ sau prelucrezi în prezent datele clienților tăi
Decizi dacă păstrezi datele clienților doar până la consumarea rezervării sau le distrugi datele din baza ta de date odată ce acordul lor expiră sau este revocat
Decizi dacă vrei să le folosești datele de contact (email, telefon) în scop de marketing
Le ceri acordul să le procesezi datele, informându-i clar și explicit cum o vei face (inclusiv când plasează rezervări telefonice), dar și alte responsabilități legale și proceduri de urmat.
Ce riști dacă nu respecți Regulamentul Protecției Datelor cu Caracter Personal?
Recunoscute ca mari arhivatoare de date personale – atât ale turiștilor, cât și ale personalului lucrător – unitățile de tip HORECA constituie acum ținta controalelor ce au ca temă verificarea conformității cu legea, a modului de gestionare și protecție a datelor cu caracter personal.
❗ Menționăm că România este pe locul 3 în U.E. ca număr de amenzi ❗
Nu te număra și tu printre cei care iau amenzi pentru nerespectarea prevederilor GDPR!
Informează-te și participă la conferința ONLINE special pentru localuri și unități de cazare!
Ce vei învăța la această conferință, ca să respecți GDPR-ul în unitatea de alimentație publică sau în unitatea de cazare:
Aspecte de noutate aduse de GDPR și importanța acestuia;
Impactul GDPR asupra industriei HoReCa;
Activități specifice-Hoteluri/Pensiuni ( Servicii furnizate prin personal propriu (cu plată sau fără). Cerințe GDPR – Recepție (date cu caracter personal prelucrate și temeiurile legale de prelucrare aplicabile) :
a) Primirea clienților;
b) Înregistrarea datelor turiștilor (fișa turistului, tichet cazare, evidența încărcare (poliție, șef recepție, director general). Recepționerul are obligația de a înscrie datele turiștilor pe formularele operative și de evidență;
c) Cazarea turiștilor – diagramă cazare (recepționer, curier). Informarea turiștilor;
d) Servicii suplimentare (șef recepție);
e) Cheking out – documente de plată (turist, serviciul contabilitate);
Cum să realizezi un proces prin care le ceri acordul să le procesezi datele, informându-i clar și explicit cum o vei face (inclusiv când plasează rezervări telefonice, prin intermediul platformelor Booking, Trivago, Momondo, etc., sau chiar pe site-ul propriu);
Locul și modalitatea prin care vor fi colectate și în ce condiții;
Cine va avea acces la datele personale ale clienților și de către cine vor fi solicitate sau prelucrate;
Ce tip de proceduri se fac de către Responsabilul cu Protecția Datelor cu Caracter Personal și în ce momente;
Dacă trebuie sau nu să păstrezi datele clienților doar până la consumarea rezervării, sau în cazul în care aceasta este anulată ( Arhivarea datelor cu caracter personal. Măsuri tehnice și organizatorice );
În ce cazuri poți să folosești datele de contact (email, telefon) în scop de marketing, etc.;
Prelucrarea datelor cu caracter personal în mediul online (raport trafic al serverului, cookie-uri etc.)
Sesiune Q&A ( întrebări și răspunsuri ) numai la Conferința Națională de Protecție a Datelor cu Caracter Personal în domeniul HORECA, de pe 03 august 2020, ONLINE – Oferim soluții concrete pentru situațiile întâmpinate privind GDPR specifice industriei HORECA.
- Notează întrebările la care fie nu ai un răspuns clar fie nu cunoști o procedură de lucru iar lectorul nostru îți va răspunde la toate neclaritățile cu care te confrunți
Fă chiar astăzi primul pas pentru protecția datelor clienților tăi și implicit pentru a nu lua amenzi usturătoare! – Înscrie-te AICI la Conferința de Protecția Datelor cu Caracter Personal în unități de Alimentație Publică și Cazare
Avantajele cursurilor/conferințelor on-line
Puteți participa din intimitatea casei dvs sau de la birou
Sesiunea de instruire alternează orele de pregătire teoretică cu cele de pregătire practică, în baza unui program de desfășurare adaptabil la programul de lucru al participanților la curs.
Programul se stabilește de comun acord lector – participanți astfel încât să se plieze cât mai bine pe programul de lucru al participanților.
Programe software de o calitate video și audio superioare
Lectori specializați care stau la dispoziția dvs
Toată comunicarea se realizează prin on-line
#riscFree
Sesiune Q&A ( întrebări și răspunsuri )
Cum funcționează desfășurarea ONLINE a cursurilor/conferințelor
Fiecare participant primește o invitație de înregistrare pe o platformă on-line
Lectorul și cursanții sunt disponibili în timp real: fiecare este vizibil pentru grup, se comunică audio, se vizionează prezentările, se pot adresa întrebări audio și răspunde de către lector în timp real ( sesiune Q&A )
Cursurile se desfășoară în sesiuni a câte 40 min, pauza 10 min prin aplicația ZOOM (3-4 ore conferința/ 1-2 ore sesiune Q&A)
Absolvenții obțin certificate de participare emise de Academia InovExpertEdu
Costul Conferinței de Protecția Datelor cu Caracter Personal
500 lei250 lei/pers. Include: suport de curs în format electronic, certificat de participare emis de Academia InovExpertEduMateriale: participanții primesc în format electronic legislația națională și europeană în domeniu.
Înscrie-te acum!
Descarcă Invitația Detaliată pentru conferința Protecția Datelor cu Caracter Personal AICI
Descarcă Formularul de Înscriere pentru conferința Protecția Datelor cu Caracter Personal AICI
Înscrierea se realizează prin transmiterea formularului de înscriere completat prin email la adresa: inovexpertedu@gmail.com sau prin fax la 0334/101.191, până la data de 27 iulie 2020 Formularul_de_Înscriere_pentru_Curs_GDPR CONFERINTA HORECA
.
Nu rata Conferința Națională Responsabil cu Protecția Datelor în domeniul HORECA focalizată pe discuții libere, studii de caz și exerciții adaptate pentru responsabilii din localuri, pentru perioada pandemiei cu Coronavirus!
Anca Macsim – Mobil: 0756.217.768 | Petronela Ștefan – Mobil: 0742.504.708 |