Curs ONLINE de Protecția Datelor cu Caracter Personal pentru TERASE / RESTAURANTE / BARURI / HOTELURI / PENSIUNI
Data: 03 Iulie 2020 – interval orar 13:00 – 16:00
Desfășurare: ONLINE
Investiția ta: 500 LEI 250 LEI – ! REDUCERE CONSIDERABILĂ !
Înscriere: Descarcă AICI FORMULARUL DE ÎNSCRIERE, iar apoi transmite-l la adresa de mail office@inovexpertedu.ro
Ce trebuie să știi despre protecția datelor cu caracter personal, în calitate de unitate de alimentație publică, sau unitate de cazare?
Privit din punctul de vedere al unui restaurant, bar, cafenele, hotel, pensiune, regulamentul poate ridica niște semne de întrebare, deoarece unele aspecte sunt interpretabile. Însă cu niscaiva răbdare și puțin efort organizatoric, implementarea acestuia n-ar trebui să pună probleme.
În primul rând, e important de menționat că regulamentul definește prelucrarea ca „orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal […] cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate” (art. 2, alin. 1).
Ca urmare a noilor hotărâri, o acțiune atât de simplă și uzuală ca preluarea unei rezervări pe un post-it sau într-un carnet va trebui să se supună GDPR-ului.
Operatorul de date (unitatea de alimentație publică, sau de cazare) va trebui să se asigure că toate datele personale stocate în acest mod:
sunt prelucrate cu respectarea legii
sunt organizate (pentru a fi ușor accesibile la cerința persoanelor vizate sau a ANSPDCP-ului în momentul în care vin în control),
sunt protejate (împotriva breșelor de securitate)
pot fi șterse după încheierea contractului (efectuarea rezervării sau anularea acesteia), etc.
Operatorii de date pot prelucra date cu caracter personal în temeiul articolului 6, alineatul 1, litera a:
„persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice”
Sau la litera b, dacă rezervarea este considerată contract:
„prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract”
sau la litera f:
„prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime urmărite de operator sau de o parte terță”
Al doilea caz e destul de clar: pentru a putea face o rezervare, e nevoie cel puțin de un nume și un număr de telefon. Temeiul e solid. Dacă o companie alege să-și bazeze procesul de prelucrare a datelor pe prima sau cea de-a treia literă, definite mai vag, noi o sfătuim să se pregătească să argumenteze în mod ireproșabil că interesele sale sunt legitime și că nu există dubii privind consimțământul persoanei vizate.
REGISTRUL REZERVĂRILOR – Așadar, noul Noul Ordin de Ministru în Monitorul Oficial, numărul 461/2020, Partea I, îi obligă pe cei care redeschidunitățile de alimentație publică și unitățile de cazare să țină un Registru al Rezervărilor. Este obligatoriu ca acest registru să fie protejat. Știi care sunt metodele corespunzătoare de protejare a registrului de rezervări și implicit a datelor personale?
Ce este important de făcut pentru început?
Un prim pas pe care îl recomandăm unităților care pornesc pe drumul punerii în acord cu regulamentul GDPR, pentru a respecta legea, este să desemneze un Responsabil cu Protecția Datelor cu Caracter Personal, care să participe la curs. Mai departe Responsabilul va ști de unul singur cum să procedeze și ce decizii să ia în acest sens, pentru ca localul dumneavoastră să fie protejat de sancțiuni pentru nerespectarea GDPR.
La acest curs poate participa orice angajat cu sau fără studii superioare, precum șeful de sală, recepționerul sau orice altă persoană care, după finalizarea acestui curs, se va putea ocupa de tot ceea ce este necesar să îndeplinească unitatea pentru a nu lua amenzi (întocmire documente și proceduri, stabilire flux, instruirea colegilor, anonimizarea datelor cu caracter personal colectate de la clienți, etc.)
Pe scurt, ca să respecți GDPR-ul ca local, trebuie să:
Revizuiești felul în care colectezi și/ sau prelucrezi în prezent datele clienților tăi
Decizi dacă păstrezi datele clienților doar până la consumarea rezervării sau le distrugi datele din baza ta de date odată ce acordul lor expiră sau este revocat
Decizi dacă vrei să le folosești datele de contact (email, telefon) în scop de marketing
Le ceri acordul să le procesezi datele, informându-i clar și explicit cum o vei face (inclusiv când plasează rezervări telefonice), dar și alte responsabilități legale și proceduri de urmat.
Ce riști dacă nu respecți Regulamentul Protecției Datelor cu Caracter Personal?
– Amenzi între 10.000 lei și 200.000 lei –
❗ Menționăm că România este pe locul 3 în U.E. ca număr de amenzi ❗
Nu te număra și tu printre cei care iau amenzi pentru nerespectarea prevederilor GDPR!
Informează-te, participă la cursul specializat pentru localuri!
Ce vei învăța la acest curs, ca să respecți GDPR-ul în unitatea de alimentație publică sau în unitatea de cazare:
Tipul de date personale trebuie să le soliciți clienților, dar și angajaților;
Cum să realizezi un proces prin care le ceri acordul să le procesezi datele, informându-i clar și explicit cum o vei face (inclusiv când plasează rezervări telefonice, prin intermediul platformelor Booking, Trivago, Momondo, etc., sau chiar pe site-ul propriu);
Locul și modalitatea prin care vor fi colectate și în ce condiții;
Cine va avea acces la datele personale ale clienților și de către cine vor fi solicitate sau prelucrate;
Ce tip de proceduri se fac de către Responsabilul cu Protecția Datelor cu Caracter Personal și în ce momente;
Dacă trebuie sau nu să păstrezi datele clienților doar până la consumarea rezervării, sau în cazul în care aceasta este anulată;
În ce cazuri poți să folosești datele de contact (email, telefon) în scop de marketing, etc.
Acestea și multe alte informații utile și practice le puteți afla numai la Cursul de Protecția a Datelor cu Caracter Personal, de pe 3 Iulie, în Bacău.
Fă chiar astăzi primul pas pentru protecția datelor clienților tăi și implicit pentru a nu lua amenzi usturătoare! – Înscrie-te AICI la Cursul de Protecția Datelor cu Caracter Personal în unități de Alimentație Publică și Cazare
Avantajele cursurilor on-line
Puteți participa din intimitatea casei dvs sau de la birou
Sesiunea de instruire alternează orele de pregătire teoretică cu cele de pregătire practică, în baza unui program de desfășurare adaptabil la programul de lucru al participanților la curs.
Programul se stabilește de comun acord lector – participanți astfel încât să se plieze cât mai bine pe programul de lucru al participanților.
Programe software de o calitate video și audio superioare
Lectori specializați care stau la dispoziția dvs
Toată comunicarea se realizează prin on-line
#riscFree
Cum funcționează desfășurarea ONLINE a cursurilor
Fiecare participant primește o invitație de înregistrare pe o platformă on-line
Lectorul si cursanții sunt disponibili în timp real: fiecare este vizibil pentru grup, se comunică audio, se vizionează prezentările, se pot adresa întrebări audio și răspunde de către lector în timp real
Cursurile se desfășoară în sesiuni de 80 min (40 min partea 1 a cursului, pauza 10 min, 40 min partea a 2a), 3 zile/săptămână, după ora 16.30
Examenul final de absolvire are loc, de asemenea, din confortul casei dumneavoastră
Absolvenții obțin certificate de absolvire acreditate ANC, respectiv de Ministerul Muncii și Ministerul Educației, fiind recunoscut pe plan național și internațional
Costul Cursului de Protecția Datelor cu Caracter Personal
500 lei250 lei/pers. Include: mapa participant, suport de curs în format electronic și tipărit, certificat de participare emis de Academia InovExpert, materiale didactice (modele proceduri, modele formulare, model Registrul Datelor cu Caracter Personal, ghid DPO, modele contracte/fișe de post ș.a). Materiale: participanții primesc în format electronic legislația națională și europeană în domeniu.
Înscrie-te acum!
Descarcă Invitația Detaliată pentru cursul Protecția Datelor cu Caracter Personal AICI
Descarcă Formularul de Înscriere pentru cursul Protecția Datelor cu Caracter Personal AICI
Înscrierea se realizează prin transmiterea formularului de înscriere completat prin email la adresa: inovexpertedu@gmail.com sau prin fax la 0334/101.191, până la data de 24 Martie.
Nu rata Cursul Responsabil cu Protecția Datelor, focalizat pe partea practică, studii de caz și exerciții adaptate pentru responsabilii din localuri, pentru perioada pandemiei cu Coronavirus!
Anca Macsim – Mobil: 0756.217.768 | Petronela Ștefan – Mobil: 0742.504.708 |